تخصیص ناعادلانه گازوییل به جایگاه‌ها علت ایجاد صف‌های طولانی

سخنگوی سوخت جایگاه داران کشور توزیع ناعادلانه گازوییل را یکی از علل ایجاد صف های طولانی در جایگاه های نفت گاز اعلام کرد .

آقای رضا نواز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت : افزایش مصرف سوخت حمل و نقل برون شهری در فصول رگرم سال ، خرابی کارتخوانهای سوخت بر روی نازلها، شارژ نشدن مناسب سهمیه نفت گاز در کارت های وسایل نقلیه سنگین و اظهار نظر متناقض مسوولان از علل دیگر ایجاد صف های طویل در جایگاه های نفت گاز است .

 

وی با اشاره به اینکه بهانه مدیران مناطق این شرکت برای توزیع کمتر گازوئیل میان برخی از جایگاه ها، مبارزه با قاچاق سوخت است گفت: شائبه قاچاق هم دارد چرا که به ازای هر لیتر گازوییل سهمیه ای به قمیت ۳۰۰ تومان مصرف کننده پرداخت می کند که ۱۰ برابر با خارج از کشور فرق دارد.

رضا نواز همچنین گفت: قاچاق از مبادی دیگر بیشتر صورت می گیرد و لازم است مسئولان آمار رسمی منتشر کنند تا شفاف سازی شود چرا که ما معتقدیم میزان قاچاق از طریق سوختگیری در جایگاه ها کمترین میزان در مجموع قاچاق سوخت از کشور است .

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت با اشاره به اینکه هیچ گونه دستورالعمل جامعی برای نحوه تخصیص گازوییل به جایگاه های سوخت تدوین نشده است گفت: هم اکنون به تشخیص مدیران استانی به جایگاه ها نفت گاز تخصیص داده می شود که باید دستور العمل جامعی برای نحوه تخصیص گازوییل تدوین شود.