برخی اضافه برداشت‌ها از کارت‌های بانکی مختص پمپ بنزین‌ها نیست

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت:بررسی ها نشان می دهد احتمالاً حدود ۰/۵درصد از پمپ بنزین‌های کشور اضافه برداشت ۲۹ هزار تومانی اتفاق افتاده که این فضاسازی‌ها صحیح نیست.

اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران کشورگفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمالاً حدود۰/۵ درصد از پمپ بنزین‌های کشور اضافه برداشت ۲۹ هزار تومانی رخ داده است که البته هیچ شکایت مردمی در این خصوص نداشته ایم و فضاسازی‌ها در این مورد صحیح نیست. سهل انگاری مردم و اقدام بانک‌ها در عدم ارسال پیامک برداشت از حساب، بستر اصلی بروز این تخلف را به وجود آورده است که این امر فقط درپمپ بنزین‌ها اتفاق نیوفتاده است.

قلیزاده گفت: اخباری در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر برداشت اضافه از کارت‌های بانکی در برخی پمپ بنزین‌ها منتشر شده است که با بررسی‌های انجام شده با توجه به نامشخص بودن منبع خبر احتمالاً این اقدام توسط تعداد ناچیزی از کارکنان خاطی انجام شده و رضایت شاکی جلب شده است. البته امکان اینکه برخی اضافه برداشت‌ها سهوی باشد نیز وجود دارد لیکن گزارش رسمی از مردم نداشته ایم که بتوانیم اظهار نظر دقیق انجام دهیم.

وی ادامه داد: پس از قطع ارسال پیامک توسط برخی بانک‌ها برای تراکنش‌های بانکی کمتر از ۳۰ هزارتومان که کار بسیار اشتباهی بود بستر تخلف ایجاد شده است و در همه مشاغل ممکن است چنین تخلفی انجام شود لیکن، چون مردم بیشترین مراجعات را به پمپ بنزین‌ها دارند خبرسازی در این حوزه بیشتر دیده می‌شود. به صورت رسمی در این مورد و موارد مرتبط دیگر هشدار‌های لازم را به مسئولان تصمیم ساز داده ایم و لازم است از هر گونه اقدامی که می‌تواند بستری برای تخلف باشد جلوگیری و پیشگیری به عمل آید.

قلیزاده افزود: بار‌ها عرض کرده ایم که جایگاه‌های سوخت بیشترین خدمات را به صورت شبانه روزی در اقصی نقاط کشور با انضباط ارائه می‌دهند که میزان تخلفات در مقابل حجم بالای مراجعات بسیار ناچیز است و افرادی که هرگونه شکایت و انتقاد به مساله دارند بهتر است با شماره تلفن‌های ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ تماس حاصل نمایند و مطمئن باشند که رسیدگی می‌شود. فیلم گرفتن و فضاسازی و خبرسازی به هیچ وجه تاثیری در بهبود شرایط ندارد و با این عمل ناپسند که زیر سوال بردن مالکان و کارکنان شریف جایگاه‌ها را به همراه دارد تنها دلسرد کردن اکثر جایگاه‌های عرضه سوخت را در ارائه خدمات و تشویش اذهان مردم را شاهد خواهیم بود و به لحاظ قانونی این حرکات باطل است. مردم مطمئن باشند درصورتیکه شکایتی این چنین دریافت کنیم تا حصول نتیجه آن را دنبال می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد علاوه بر برخورد‌های صنفی، به صورت کیفری نیز موضوع توسط این مجموعه صنفی دنبال خواهد شد تا فرد یا افراد خاطی متنبه شوند و به مجازات لازم برسد. همچنین از مردم می‌خواهیم اصول اولیه امور مالی را رعایت کنند و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ارسال پیامک برداشت از حساب را برای هر مبلغی فعال نگه دارند.