افتتاح شعبه ویژه دعاوی مرتبط با اماکن فروش سوخت در شورای حل اختلاف

مراسم افتتاح شعبه تخصصی شماره ۲۶۳۹ شورای حل اختلاف تهران ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با اماکن فروش و عرضه سوخت برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، در اولین روز از هفته قوه قضائیه مراسم افتتاح شعبه تخصصی شماره ۲۶۳۹ شورای حل اختلاف تهران ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با اماکن فروش و عرضه سوخت با حضور غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و دیگر مقامات و مسئولین در محل دفتر مرکزی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور برگزار شد.

در این مراسم مهدوی طی سخنان مبسوطی ضمن عرض تبریک ولادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و تبریک روز ملی اصناف و آغاز هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت حضرت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) در واقعه هفتم تیر، اظهار کرد: در طول انقلاب اسلامی هر زمان کار به خود مردم سپرده شده به نحو احسن پیش رفته و موفقیت نهادهای مردمی از تشکیلات دولتی به مراتب بالاتر بوده است. مردم همواره صحنه گردان اصلی مسائل کشور هستند. به عنوان نمونه همین انتخابات ریاست جمهوری چقدر معاندین داخلی و خارجی تلاش کردند تا حضور مردم کمرنگ باشد ولی شما شکوه حضور مردم را به چشم خود دیدید.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز نهادهای مردمی شورای حل اختلاف است، گفت: در حال حاضر ۳۳ شعبه ویژه در اتحادیه‌ها و اصناف ایجاد گردیده است که حتی یک مورد هم شکایت از آنها به مرکز نیامده است. چرا که اعضاء صنف با تجاربی که دارند موفق عمل می‌کنند و بدانید این شعبه هم صددرصد موفق خواهد شد. اطلاع رسانی هم می‌کنیم که پرونده‌های مرتبط در سایر مراجع قضایی طرح نگردد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که در شعبه گرفته شود وقتی با سازش مختومه شد لازم الاجرا است و ضمانت اجرای قضایی دارد.

مهدوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان آنکه ما در حد توان و وسعمان تلاش می‌کنیم دستور مقام معظم رهبری را در کمک به تولید و مانع زدایی از تولید جامه عمل بپوشانیم، گفت: ان‌شاءالله تعالی خداوند کمک کند قدم‌های ما در راه به ثمر رسیدن اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی باشد. همه ما باید این فرصت خدمت به مردم را قدر بدانیم و برای اعضایی که امروز ابلاغ می‌گیرند آرزوی موفقیت در خدمت به این مردم شریف را دارم و اعلام می‌کنم سایر اصناف و اتحادیه‌ها و واحدهای تولیدی که تمایل به تأسیس شورای حل اختلاف دارند این آمادگی را داریم همانگونه که در شهرک‌های صنعتی، دادسراها و زندان‌ها شورا دایر کردیم برای ایشان نیز شعبه تخصصی تأسیس نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد پرونده‌ها در این شعب با سازش مختومه شده، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۱ نفر محکوم به قصاص نفس با تلاش همین نهاد مردمی شورای حل اختلاف رضایت گرفته شده است و ما امیدواریم از توان و امکانات شما عزیزان به عنوان خیر برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم اسدالله قلی زاده رئیس صنف جایگاه داران سوخت در جمع مسئولین قضایی، کارشناسان و پیشکسوتان عرصه توزیع سوخت با تقدیر و تشکر از قوه قضائیه به جهت ابتکار ایجاد شعب تخصصی شورای حل اختلاف اظهار کرد: رسیدگی به دعاوی مرتبط با موضوعات تخصصی در شعب ویژه آن باعث افزایش سرعت و کیفیت در رسیدگی‌ها گردیده و تولید پرونده در دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: ما با قدمت بیش از ۵۰ سال تجربه فعالیت در این عرصه و بهره مندی از کارشناسان و متخصصین تصمیم گرفتیم با حمایت قوه قضائیه سهم کوچکی در کمک به حل مشکلات کشورمان داشته باشیم و با رسیدگی و پاسخگویی به دعاوی مرتبط از قبیل شکایات مردمی، اختلاف بین شرکا، دعاوی مالی و… موجب ارتقاء کیفیت خدمات توزیع سوخت گردیم.

قلی زاده یادآور شد: سابق بر این در محاکم و دستگاه قضایی به دلیل خاص بودن موضوع، استعلام‌های گوناگون نیاز بود تا به روند رسیدگی کمک کند و این امر کار رسیدگی‌ها را زمان‌بر و دشوار می‌ساخت که ان‌شاء‌الله با آغاز کار این شعبه شاهد آرای تخصصی خواهیم بود و سعی خواهیم کرد حتی الامکان با صلح و سازش دعاوی را خاتمه دهیم.

بر اساس این گزارش، شعبه رسیدگی به دعاوی مرتبط با اماکن فروش و عرصه سوخت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ به نشانی خیابان انقلاب اسلامی- مابین پیچ شمیران و پل چوبی خیابان صفی علیشاه- خیابان اصانلو- پلاک ۴ آماده ارائه خدمت به هموطنان است.

 

ر

http://اسدالله قلی زاده